menu close menu

Power je skupinski trening pri katerem uporabljamo samo eno prosto utež, katera mora biti malo težja. To je unilateralen trening in lahko predstavlja zelo učinkovit način pridobivanja moči in ga je mogoče vključiti tako v vrhunski in rekreativni šport kot tudi v terapevtske namene. Torej s tem treningom si povečaš svojo telesno moč, stabilnost in deluješ na simetriji mišic.

Med treningom se izvaja povezane kompleksne gibe z eno stranjo telesa ( okončino ), kjer se tudi zaradi narave treninga uspostavijo živčne prilagoditve in se pri unilateralnem treningu kažejo v izboljšani znotraj mišični in medmišični koordinaciji v trenirani in netrenirani okončini.

Pojav pri treningu moči, kjer treniranje ene strani telesa poveča mišično moč v mišicah na drugi (nasprotno-lateralni) strani, je postal poznan kot nasprotno-lateralni ali ˝kontralateralni˝ efekt treninga moči.

POZITIVNI UČINKI UNILATERALNEGA TRENIGA

Krepite svojo slabšo stran

Večina rekreativcev ( tudi športnikov ) ima “slabšo” in “boljšo” stran. Na primer, nekateri imajo desno roko močnejšo od leve. V takem primeru je odlično, če opravljamo treninge unilateralno, saj tako obe roki opravita posamično enako delo. Tako tudi močnejša roka ne pomaga kompenzirati slabši roki in ne opravlja več dela namesto nje.

Povečanje mišične mase

Ko z unilateralnim treningom izenačite moč obeh strani telesa, pomeni da ste v bistvu močnejši in lahko pri treniranju z obema rokama ali nogama hkrati dvignete večjo težo uteži. Posledično to lahko vodi tudi do povečanja mišične mase.

Krepitev trebušnih mišic

Ko stojimo v izravnanem položaju, z nogami v širini ramen in medtem z eno roko izvajamo vaje, držimo vzravnano držo s pomočjo trebušnih mišic. Trebušne mišice pomagajo ohranjati vašo stabilnost in so pri izvajanju unilateralnih vaj pomembne, zato so tudi s takim treningom zelo vključene.

Popravljate svojo stabilnost

Kot smo omenili, unilateralni trening je povezan s stabilnostjo. Poskusite narediti vajo mrtvi dvig na eni nogi, pa boste takoj vedeli o čem govorimo. Razvijanje stabilnosti in koordinacije je zelo pomembno, tako pri tem kot pri drugih treningih.

Zvišanje osredotočenosti

Glede na to, da naše telo ni navajeno unilateralnega treninga, bodo med tem tudi naši možgani imeli več dela. Za pravilno izvajanje vaj bo potrebna večja mera koncentracije, da bomo gibe izvedli res pravilno in bomo od treninga imeli kar največ koristi.

ALI JE POWER TRENING ZAME?

Namenjen je moškim in ženskam, tudi tistim, kateri so v majhni do zmerni formi, ampak vsaj malo »trenirani« v smislu poznavanja vaj-gibov. Ker se uporablja tudi kompleksne gibe in je zato tehnična izvedba vaj že predhodno zelo priporočljiva, da trening dobi svojo učinkovitost.

KAJ POTREBUJEM ZA TRENING

udobna športna oblačila

športne copate

plastenko z vodo in brisačo

željo po telesnem napredku

Hiter povzetek

Torej, “power” je unilateralni trening, ki aktivira samo eno stran telesa in okončin, druga stran pa med celotnim gibanjem stabilizira celotno telo. Trening močno vpliva na trebušne in hrbtne mišice, ter krepi kostni mozeg. Je priljubljena in zelo učinkovita metoda, s katero boste ohranili ravnovesje mišične moči na levi in ​​desni strani telesa. Unilateralni trening bo izenačil obe strani in se tako izognil mišičnemu neravnovesju ( stanje, ko je ena stran telesa močnejša od druge ), živčni dražljaj pa bo večji kot pri dvostranskih vajah. To bo izboljšalo stabilnost in simetričnost mišic ter povečalo moč celega telesa.