menu close menu

Flexibilnost je obseg gibanja v sklepu ali skupini sklepov in sposobnost učinkovitega gibanja sklepov skozi celoten obseg gibanja. Trening gibčnosti vključuje vaje za raztezanje za podaljšanje mišic. Izboljšanje vaše flexibilnosti vam lahko pomaga, da se boste udobneje gibali čez dan, močneje napredovali v svojih treningih, vspostavili simetrijo v mišicah in sklepih, ter s tem preventivno nastopali, da v glavnih predelih ( sklepov ) telesa ne bo bolečin ( križ, kolena, kolki, ramena ).

Flexibility trening je komponenta telesne pripravljenosti, povezane z zdravjem, ki se nanaša na obseg gibanja, ki je na voljo na sklepu.

To pomeni, da ima lahko vsak sklep in vsaka skupina mišic v telesu drugačen obseg gibanja (ROM) ali drugačno stopnjo gibljivosti. Nekatera področja telesa so lahko zelo tesna, kar pomeni, da se mišice počutijo kratke in omejene. Nekatera področja telesa se lahko počutijo zelo ohlapna, zato boste te mišice lahko podaljšali in jih prosto premikali.

Spodbudimo in raztegnemo fascijo, ki je vezivno tkivo, ki obdaja in prežema telesna tkiva. Ko je fascija omejena ali tesna, lahko omeji obseg gibanja sklepov. Treniraš tudi živčni sistem, da omogoči mišicam, da se sprostijo in razširijo.


Izboljšana prožnost ima številne dodatne koristi za telo, vključno z:

  • Boljša drža
  • Izboljšan obseg gibanja
  • Izboljšane atletske zmogljivosti
  • Boljša rehabilitacija in preprečevanje poškodb
  • Znižana raven stresa

Raztezanje telesa, da postane bolj prožno, ponuja številne fizične koristi. Takšen trening omogoča lažje in globlje gibanje, hkrati pa gradi moč in stabilnost. Raztezanje mišic in sklepov vodi tudi do večjega obsega gibanja, izboljšanega ravnovesja, večje prožnosti, odpravo bolečin v sklepih.

Izboljšana flexibilnost telesa prinaša široko paleto fizičnih koristi in lahko pozitivno vpliva na vaše splošno počutje. Tu je nekaj prednosti:

1. Manj poškodb

Ko boste v telesu razvili moč in prožnost, boste lahko vzdržali več fizičnega stresa. Poleg tega se bo telo znebilo bilo kakršnih koli mišičnih neravnovesij, kar bo zmanjšalo možnost poškodbe med telesno aktivnostjo ali normalno v življenju. Popravljanje mišičnih neravnovesij zahteva kombinacijo krepitve premalo aktivnih mišic in raztezanja prekomerno aktivnih (tesnih) mišic.

2. Manj bolečin

Ko se boste lotili podaljševanja in odpiranja mišic, se bo vaše telo na splošno počutilo bolje. Ko so vaše mišice ohlapnejše in manj napete, boste občutili manj telesne nelagodnosti in bolečin. Poleg tega boste morda manj verjetno imeli mišične krče.

3. Izboljšana drža in ravnotežje

Ko se osredotočite na večjo mišično gibljivost, se bo vaša drža verjetno izboljšala. Vadba telesa vam omogoča pravilno poravnavo in odpravljanje morebitnih neravnovesij. Poleg tega lahko s povečanim obsegom gibanja lažje sedite ali stojite na določene načine. Izkazalo se je, da tudi zviša stopnjo ravnotežja.

4. Pozitivno stanje duha

Redno udejstvovanje v pozah, ki raztezajo in odpirajo vaše telo, lahko prinese občutke sproščenosti. Fizične koristi se lahko razširijo na sproščeno stanje duha.

5. Večja trdnost

Pomembno je povečati moč, ko postanete prožnejši. To zagotavlja, da bodo vaše mišice imele pravo mero napetosti, da bodo dovolj močne, da podpirajo vas in vaše gibe, kar vam omogoča, da postanete bolj fizično sposobni.

6. Izboljšana telesna zmogljivost

Ko boste povečali svojo fleksibilnost in omogočili večje gibanje v telesu, boste lahko fizično bolje delovali. To je delno zato, ker vaše mišice delujejo bolj učinkovito.