menu close menu

Treningi ohranjajo mlade možgane

High Res JPG (28)

 

Motivacija za ljudi, ki živimo zdravo življenje lahko vključuje množico razlogov: želimo, da imamo vzdržljivost, da se igramo z našimi majhnimi otroki, želimo se izogniti raznim problemom, ko se postaramo, želimo naprimer, da smo vitki v kopalkah. Ne glede na to, kaj nas žene, da treniramo, nam nove raziskave kažejo, da je lahko trening koristen tudi na način, ki nima nič opraviti z vztrajnostjo ali videzom. Fizična aktivnost je lahko ključnega pomena za ohranjanje tega, da naši možgani ostanejo ostri, medtem, ko leta tečejo hitro navzgor.

 

Študija, ki je bila objavljena v reviji Neurology, je preučila kognitivne funkcije starejših udeležencev in je pokazala, da tisti, ki so si v življenju vzeli čas za treninge, imeli mlajše, hitrejše možgane, kot tisti, ki se z aktivnostjo niso ukvarjali. Število ljudi starejših od 65 let je v ZDA v porastu, kar na splošno pomeni breme javnega zdravja in medtem tudi določenih spominskih težav, ki bodo po raziskavah verjetno bile v porastu. To je dejal avtor študije Clinton B. Wright v sporočilu za javnost. V projektu se predvideva, da bo do leta 2033 v ZDA višja populacija ljudi starih 65 let kot ljudi mlajših od 18 let. Ta raziskava je pokazala, da je starejšim osebam, ki so se v preteklosti redno ukvarjali s športnimi aktivnostmi, bolj pomagalo pri njihovih kognitivnih sposobnosti, je dejal Wright.

 

Na začetku študije je 876 udeležencev poročalo o svoji športni dejavnosti, poleg so imeli možganski izpit in testirali spretnosti, da ocenijo svoj spomin in razmišljanje. 90 odstotkov njih se je ukvarjalo z lažjimi športnimi aktivnostmi, preostalih 10 odstotkov pa je povedalo, da so se ukvarjali bolj z » treningi ». Približno sedem let po prvotni testih, so udeleženci ponovno opravili teste in nato še enkrat pet let po tem.

 

Osebe z nizko ravnjo fizične aktivnosti so imele večji upad njihovih testnih učinkovitosti  po petih letih, kot od tistih, ki so se ukvarjali s » treningi » torej bolj višje ravni treningov – malenkost intenzivnejše. Pokazale so se slabše ocene, kako hitro lahko opravljaš enostavne naloge in koliko besed si lahko zapomniš iz seznama. Raziskovalci so izračunali razliko v hitrosti možganov in upoštevali tudi neke prilagojene dejavnike, ki bi vplivale na zdravje možganov, kot je kajenje, uživanje alkohola, visoki krvni tlak in indeks telesne mase.

 

Če vam trenutno ni mar za lepe trebušnjake, oster um, močan spomin, dobite lahko motivacijo zaradi takšnih raziskav in pričnemo s treningi, ter potenjem malo intenzivneje.

 

Vsi iščemo še več načinov, da bi živeli dolgo, kvalitetnejše in zdravo življenje.

 

29. 5. 2016 | Novice/blog | Komentarji so izklopljeni za Treningi ohranjajo mlade možgane