menu close menu

Ogljikovi hidrati: Dobri, slabi in grde stvari o naši priljubljenih ogljikovih hidratov

ric5bea

 

Imate jih radi ali pa jih sovražite. Ogljikovi hidrati so povsod. Gledamo jih, vidimo jih in pogosto so  predmet vročih razprav.

 

Low – Carb prehranjevanje je imelo svoj pomen že davnega časa nazaj.

 

Več kot 50% hrane po celem svetu  prihaja le iz nekaj vrst zrnja . Če se bomo vedno hranili samo z ogljikovimi hidrati ( največ so to slabi ), bomo lahko o njih tudi izvedeli kaj več. Še posebej pri vseh ekstremnih sporočilih, ki jih beremo okoli ogljikovih hidratov.

Čisti sladkor in škrob so rafinirane oblike ogljikovih hidratov. Veliko njih najdemo v predelani hrani.

Vlaknina je zdrava stvar, ki jo dobimo iz cele rastline in je potrebna za naše telo in prebavni sistem.

Ko so naravno prisotni ogljikovi hidrati obdelani ali rafinirani se zaradi tega odstrani veliko beljakovin in vlaknin in poveča kalorije na en grižljaj. Najslabša stvar o teh rafiniranih ogljikovih hidratov je ta, da lahko vplivajo na naše hormone, še posebej na insulin. Insulin je super kul majhen hormonček, ki vpliva na raven sladkorja v krvi, maščobno skladiščenje in številne druge procese.

V bistvu, če jemo preveč rafiniranih ogljikovih hidratov, kot so sladkorji in škrob, bo inzulin prenehal delovati pravilno in zaradi tega lahko postanemo odporni na insulin. Resna zadeva, strašljiva. Ker, ko vaš insulin ne deluje pravilno, to lahko privede do povečane debelosti, sladkorne bolezni tipa 2 in bolezni srca.

Pa nikar se še ne ustrašit in ne iti v omarice ter vse vreči proč. No, verjetno bi lahko vrgli večino stvari proč, če smo iskreni. Dejstvo je, da se lahko sčasoma vprašate, kaj pa, če bi vseeno zmanjšali ali celo opustili rafinirane ogljikove hidrate v naši prehrani? Odgovor je prav gotovo da lahko.

Preprost prvi korak je zmanjšanje vaših rafiniranih vnosov ogljikovih hidratov, kot so sladke pijače, bel kruh in testenine, skupaj z večino prigrizki iz škatel ali vrečk. Namesto tega pomisli na vodo za pitje ali sladkega krompirja ali na več vlaknin ( bogata zelena zelenjava – ja to vsebuje ogljikove hidrate, ampak ” prave ” ). Ker, če samo to uspete spremeniti, boste lahko nadzorovali svojo težo in zmanjšate možnost napada raznih bolezni. Preprosto se boste počutili bolje, vsak dan! Počutili se boste popolnejši po tem, če bo v trebuhu več prostora za beljakovine in s to kombinacijo boste  ohranili svojo energijo in bili osredotočeni ves dan. Kdo ne verjame, da se to sliši dobro?

Torej, manj rafiniranih ogljikovih hidratov pomeni, da jih nadomestite z bolj okusno zeleno zelenjavo, beljakovinami in naravnimi maščobami

( polnomastno mleko in zdrave polnomastne mlečne izdelke, oreškči, dobra olja… ), ker vam dejansko dajajo dolgotrajno energijo. Koliko ogljikovih hidratov je dovolj za vas? Obstaja spekter,  od izjemno low – carb, ( manj kot 50 g na dan ) in do standardnih Ameriških prehranjevanj ( presežek 300 g ogljikovih hidratov na dan ).

Za informacije, ki vas zanimajo glede prehranjevanja se lahko vpraša v Trening centru S.

Skoraj vsakdo lahko zmanjša, zreducira vse ogljikove hidrate v svojih prehranski navadi.

Končna točka je pa še to, da redno trenirate. S tem boste ogljikove hidrate bolj učinkovito prebavili in svoj insulin spravili v to, da bo opravljal funkcijo pravilno.

 

 

27. 2. 2016 | Prehrana | Komentarji so izklopljeni za Ogljikovi hidrati: Dobri, slabi in grde stvari o naši priljubljenih ogljikovih hidratov