menu close menu

Neverjetni insulin: Kako ga uravnavati

Ali se kdaj počutite utrujeni in lačni po jedi? To je tisto, kar morate vedeti o insulinu in fruktozi in kako se izogniti tako imenovanem » pomanjkanju cukra »

 

images

 

Najprej nekaj definicij. Inzulin je hormon, ki sodeluje z ravnmi energije, telesno težo, skladiščenjem maščob in nekaj boleznimi.

Naslednji je škrob. Škrob je sestavljen iz dolgih verig preprostega sladkorja – glukoze. Glukoza je primarno gorivo, ki ga celice, živali in rastline uporabljajo.

 

Ko jemo, naše telo razgradi hrano in ta hranila vstopijo v naš krvni obtok. Na osnovni ravni energije je to hranilo glukoza. Naše telo se po naravni poti zelo trudi delati, vzdržuje ustrezne ravni glukoze v naši krvi.

 

Insulin je ključnega pomena.

Insulin nadzoruje ta proces, se sprosti in pomaga glukozi, da se premakne iz naše krvi v naše celice, kjer se nato lahko uporablja. Torej, več glukoze pomeni potrebnega več inzulina. Obrok pakiran iz rafiniranih ogljikovih hidratov, škroba in sladkorjev, pomeni velik skok na inzulin. Pri nekaterih ljudeh lahko ta velik skok pomeni, da insulin presega svoj nivo in konča tako, da odstranjuje preveč glukoze.  To je tisti pojem ” pomanjkanje cukra “, v katerega preideš, pa čeprav ste pravkar pojedli že vse tiste ogljikove hidrate.

Če jeste preveč obrokov z rafiniranimi ogljikovimi hidrati dan za dnem, veš kaj se lahko zgodi? Insulin preneha delovati in glukoza ne bo odstranjena. To se imenuje odpornost na insulin. Ko tvoje celice postanejo odporne na insulin se trudijo, da absorbirajo osnovna hranila katera pojemo. Zaradi tega dobimo raven sladkorja v krvi povišan. Najhuje je, da ta dodatna glukoza plava v krvi in začne povzročati vse vrste problemčkov.

Ob zvišani ravni glukoze in posledično zvišanem inzulinu v krvi, so povezane s tem vse bolezni, ki jih pridobimo zaradi našega življenjskega sloga, kot so: sladkorno bolezen tipa dva, kardiovaskularne bolezni in debelosti. Ni zabavno, a ne.

 

Torej, kako bi se temu lahko izognili?

Prvi, preprosti korak, ki ga ustvarite je, da v svoje obroke dodate več beljakovin, zelenjave in dobrih maščob. Izognite se tistim rafiniranim ogljikovih hidratov, ki vam povzročajo to, da vaš inzulin totalno preseže nivo in ponori.

 

Fruktoza, ugotovite, zakaj si tako želimo sladke stvari.

Govorili smo o ogljikovih hidratih, ki jih sestavljajo škrob in sladkor. Ampak tukaj je nekaj, kar morda ne veste: niso vsi ogljikovi hidrati enaki.

Se spomnite, kako je škrob sestavljen?:  iz verig glukoze?

No, sladkorji so nekoliko različni. Sestavljeni iz glukoze in fruktoze. Čakaj, kaj je to fruktoza? Bodite pozorni, saj se je izkazalo, da ni tako dobra.

Fruktoza ne postane neposredno naše gorivo za telo, kot glukoza. To je treba razgraditi v jetrih, kjer je naš razstrupljevalni-predelovalni center in to začne obremenjevati naše telo. Telo težje predeluje fruktozo.

Nove raziskave kažejo, da preveč fruktoze lahko vodi do bolezni. Nekateri učinki le tega vključujejo povečane vrednosti maščob v krvi, visok krvni tlak, odpornost na inzulin in centralizirani debelosti, kjer se pokaže povišanje obsega v trebuhu oziroma okoli naše sredine – trup.

Enostavno pravilo – če je super sladko, verjetno vsebuje sladkor in posledično fruktozo. Najpogostejši vir fruktoze v predelanih živilih pride iz belega sladkorja in visoko fruktoznega koruznega sirupa.

 

Ponovimo lepo in pametno vodilo:

V svoje obroke dodajte več beljakovin, zelenjave in dobrih maščob. Izognite se tistim rafiniranim ogljikovih hidratov, ki vam povzročajo to, da vaš inzulin totalno preseže nivo in ponori.

21. 2. 2016 | Prehrana | Komentarji so izklopljeni za Neverjetni insulin: Kako ga uravnavati
Oznake: