menu close menu

Yoga, Tai Chi, Pilates = Bodybalance = New Yoga: znanstvena ozadja starodavne umetnosti

banner-balance

YOGA : znanstvena ozadja starodavne umetnosti

 

Vsi vemo, da je yoga dobra za nas … ampak zakaj točno? Vedno na lovu za odgovore, je raziskovalna skupina iz Les Mills in Penn State University raziskala nekaj novejših raziskav.

 

Kot si lahko predstavljate, je bilo opravljenih veliko raziskovanj v preteklih letih, ki so proučevale učinke yoge. Natančneje se dotaknimo naš BODYBALANCE ™. Študije so pokazale, da ta vrsta vadbe pomembno vpliva na psihično dobro počutje in s tem pridobiš tudi več pozitivnih zdravstvenih dejavnikov in je zato odlično dopolnilo vsake vadbe.

 

Torej, kaj še posebej vemo o BODYBALANCE ™? Ali nam poda nekatere enake lastnosti kot yoga ?

Odgovor je, seveda!

 

Raziskali so študijo izpred par let, kjer so merili učinke BODYBALANCE ™. Testirali so vadeče, ki so dva do tri krat tedensko obiskovali vadbo. Spremljali so jih 12 tednov . Ob vseh pričakovanih učinkih so pri vadečih videli tudi zmanjšanje anksioznosti, pa tudi znatno povečanje moči v jedru telesa in mobilnosti kolka.

 

Kar točno vemo za yogo:

 

Psihično zdravje

Učinki yoge so bili primerljivi z farmakološkim zdravljenjem, skupinske terapije, skupinskih socialnih delavnic in z masažo . ( Cramer, 2013 )

Zaradi svojih dobrih lastnosti se zdi yoga varna glede na interakcije do zdravil in zaradi tega bi bilo treba spodbujati k izboljšanju kakovosti življenja in morda s tem dosežemo zmanjšanje simptomov stresa in tesnobe . ( Li & Goldsmith , 2012)

Yoga je koristna pri zmanjševanju stresa . To učinkovitost so primerjali z zdravljenjem čustvenega stresa povezanega z mentalnimi  vajami, kot so Qigong in Tai Chi. ( Chong , 2011)

 

Fiziološko zdravje

Mali koristni učinki so bili opaženi pri trigliceridih, visoke gostote lipoproteinov ( HDL ) holesterol

in diastolični krvni tlak . Glede na omejene dokaze do sedaj, ne moremo ugotoviti učinke yoge v primarne preventive bolezni srca in ožilja . ( Hartley et al , 2014 )

Yoga ima zmerne učinke na fizične sposobnosti, moč srca in funkcije ( ravnotežje, hitro hojo ) pri starejših in odraslih oseb. ( Roland et al , 2011 )

V študijah so primerjali učinke med yogo in telesno vadbo, tako pri zdravih kot bolnih oseb. Joga je učinkovita pri izboljšanju različnih zdravstvenih rezultatov, vključno z glukozo v krvi ( pomaga , da se prepreči diabetes ), krvnih maščob in stresnih dejavnikov . ( Ross in Thomas , 2010) .

 

Nosečnost

Program z yogo tudi koristi med nosečnostjo, kot ob porodu. Izboljšave so bile na psiholoških dejavnikih med nosečnostjo in porodom, ko je prisoten fizičen in bolečinski faktor. (Curtis et al, 2012).

 

Telesna sestava

Yoga naj bi bila primerna in potencialno uspešna pri vzdrževanju telesne teže, preprečevanje debelosti in zmanjšanje tveganja za bolezni, pri katerih igra debelost pomembno vzročno vlogo ( Rioux & Ritenbaugh, 2013 ).

Postopno, zmerno zmanjšanje teže in indeksa telesne mase so opazili po večini končanih vadb yoge – bodybalance v 60 minutah, dva do trikrat na teden za tri mesece ali več.

Yoga je učinkovita metoda za zmanjšanje telesne teže pri odraslih, starejših oseb s prekomerno telesno težo.

( Yang , 2007)

 

Druge prednosti

Obstajajo trdni dokazi, da v kratkem času lahko za dolgoročno zmanjšamo bolečine v križu. ( Cramer et al , 2013)

Hatha in Restorative yoga imajo največjo korelacijo s pozitivnim rezultatom za obvladovanje bolečine .

( McCall et al , 2013)

Ugotovitve kažejo majhne učinke yoge na utrujenost, zlasti pri bolnikih z rakom . ( Boehm et al , 2012 )

V obeh, tako zdravih in bolnih oseb, se zdi, da yoga izboljšuje stanje utrujenosti, bolečine in spanja .

( Ross in Thomas , 2010)

 

BODYBALANCE = YOGA, TAI CHI, PILATES

 

16. 2. 2016 | Novice/blog | Komentarji so izklopljeni za Yoga, Tai Chi, Pilates = Bodybalance = New Yoga: znanstvena ozadja starodavne umetnosti
Oznake: